Reklamlar

Markalar ve Reklamları

  • 0 Yanıt
  • 192 Gösterim
  • *
  • Çevrimdışı aslan258

    • Forum Renk
    • *
    • 614
    • +38/-0
    • Cinsiyet: Bay
    • Amaçsız bir dünya boş bir havuza benzer...
      • Profili Görüntüle
      • Forum Renk
    Markalar ve Reklamları
    « : Kasım 26, 2017, 14:55:32 »




    Markalar, her daim kendi çıkarlarını düşünen, daha fazla para kazanmak için her türlü yolu deneyen, oluşumlar mıdır? Yoksa para kazanmak kadar insanların iyiliğini de düşünen oluşumlar mıdır?

    Bu soruların cevaplarını ararken söyleyeceğim şeyler bazılarınıza ütopik gelebilir veya "öyle şey olur mu?" gibi cümleler kurabilirsiniz ama her ne düşünürseniz düşünün, inanın veya inanmayın; markalar hiçte masum değildir.

    Öncelikle bir marka, marka olmadan önce küçük bir şirkettir ve işinde uzmanlaştıkça bir markaya dönüşür. Şirket, markaya dönüştükten sonra o kadar markalaşmış olur ki çözülebilir kahve denince onun ismi söylenir, kola deyince onun ismi söylenir. İşte markalar böyle ortaya çıkar ve hayatımıza girer. Markalar hayatımıza girdikçe, bizi daha çok içine çekmeye çalışır, daha çok reklam yayınlamaya çalışırlar. Bu reklamlar yayınlandıkça, markalar dolaylı yoldan daha fazla para kazanır, kazandıkça kazanır ve haddini aşarak gözünü zirveye diker. Tabi gözünü zirveye diken tek bir marka yoktur, hal böyle olunca markaların kirli yüzleri bir bir ortaya çıkar.

    Kirli Reklamlar

    Bu yazıyı yazma amacım; sizlere markaların reklamlarının hiçte masum olmadığını göstermek olduğundan, şimdi de kirli reklamlardan bahsedelim. Aslında bu konu bir çok insan tarafından bilinen bir konu. Zaten internette "subliminal reklamlar" şeklinde kısa bir arama yaparsanız, bir çok markanın "kirli reklam" yayınlandığını göreceksiniz. Bu "kirli reklamlar" kimi zaman itina ile bizzat firma sahibinin izniyle yayınlanırken, kimi zaman ise reklamı yayınlayan firma tarafından reklamın içine yerleştirilen küçük ikonlarla yayınlanarak oluşturulmuş oluyor.

    Neden Subliminal?

    Subliminal mesajın tanımını; "Subliminal mesaj veya bilinçaltı mesaj, başka bir objenin içine gömülü olan bir işaret ya da mesajdır" şeklinde yapabiliriz. Peki markalar neden "subliminal mesaj" yöntemine başvurur? Bu sorunun cevabı iki tanedir. 1.si, markasını insanların bilinçaltına yerleştirerek, sektöründe zirveye yerleşmek. 2.si, bazı gizli örgütlerin emirleri doğrultusunda topluma o fikri aşılamaktır (Bu fikir genellikle küçük yaş grubunu etkilemek için yapılan +18 içeriklerdir). 1. cevap daha masumdur çünkü; marka en azından kendi ürünü için bunu yapar ama 2. cevapta marka, gizli emeller doğrultusunda toplumu etkilemeye çalışır.

    Peki Subliminal Mesaj İşe Yarıyor Mu?

    Evet, hemde fazlasıyla. Örneğin; bir A marka çikolata markası olsun, birde B markası çikolata markası. A markası, filmlerin, dizilerin, maçların arasına; kendi ürünü için subliminal mesajlar yerleştirsin. B markası ise reklam yayınlamasın veya çok nadir standart reklamlar yayınlasın. Bu reklamları izleyende 4 yaşında bir çocuk olsun. Çocuk, reklamları 1 ay boyunca ailesinin yanında, babası maç izlerken veya annesi dizi izlerken bu reklamları görsün. Daha sonra annesiyle markete gittiği zaman abur cubur raflarının yanına geldiğinde, A markasının subliminal reklamları çocuğun beyninin içinde tetikleneceğinden çocuk, annesine A marka çikolatayı alması için baskı yapmaya başlasın ve annesi A marka çikolatayı alsın. Peki ya B markası? O mu? O da aslında reklam yayınlayarak toplumun bilinç altına girmeyi başardı ama A markası subliminal reklamlar yayınlayarak B markasını geride bırakarak zirveye yerleşti.

    İşte bu örnekteki gibi subliminal mesajlar gayet işe yarıyor ve markalara para kazandırmaya devam ediyor. Aslında A markasının iyi niyetli olduğunu da söyleyebiliriz; en azından yukarıda da bahsettiğim gibi gizli emeller için reklam yayınlamadı.

    Sonuç

    Sonuç olarak, neredeyse hiç bir markanın toplumun iyiliğini düşündüğünü söyleyemeyiz tabi istisnalar elbet mevcuttur. Toplum olarak bizim bu konuda elimiz kolumuz bağlı da değildir. Subliminal mesajların daha çok küçük yaş grubunu hedef aldığının bilincine vararak, çocuklarımızı bu tür kirli oyunların parçası yapmamak bizim elimizdedir. Zaten çocuklar, erişkinliğe vardığı zaman bu subliminal mesajlardan artık etkilenmeyecek veya bu mesajların farkına varacaktır. Kısacası anne babalara bu konuda çok büyük görevler düşmektedir ve bu görevler yerine getirildiğinde (çocukları, TV ve akıllı telefon gibi cihazlardan uzak tutmak gibi) çocuklar subliminal mesajlardan uzak kalarak, bilinçaltları temiz bir şekilde gelişimlerine devam edebilirler.



    3
    1
    1
    0
    0


    SONSUZ AŞKIMIZI KİME VAAT EDERSEK EDELİM SONUÇTA HEPİMİZ "ÖLÜMÜN" NİŞANLISIYIZ...

    [Zamanı geldiğinde]

    [Gâvurdan dost, domuzdan post olmaz]

     

    Hızlı yanıt'ı kullanarak çabukça ileti gönderebilir, iletilerinizde gülümseme ve bbc kullanabilirsiniz.

    Kullanıcı Adı: E-Posta:
    Doğrulama:
    Dünyanın en güzel ülkesi? (Türkiye):

    Sosyal Medya Reklamları Kârlı Mı?

    Başlatan aslan258Forumun Reklam Ağları

    Yanıt: 0
    Gösterim: 741
    Son İleti Ağustos 28, 2017, 17:05:28
    Gönderen: aslan258